fredag den 13. juli 2012

Amerikanske Chokolade cookies!

Jeg har længe lovet min fantastiske April gruppe, at sætte opskriften ind på mine fantastiske cookies!
De er uden tvivl de bedste jeg nogensinde har smagt, og helt klart vores yndlings gentager herhjemme!!!

Indgredienser:

75 g smør
100 g sukker
50 g brun farin
1 æg
150 g hvedemel
1 tsk. vaniljesukker
1/2 tsk. natron
1/2 tsk. fint salt
100 g chokolade - grofthakket
50 g hasselnødder - grofthakkede

Tilberedning:

Forvarm ovnen på 175 grader.
Rør smør og sukker godt sammen, tilsæt farin og æg.
Bland resten i.
Fordel dejen på en plade dækket med bagepapir.
tryk toppene lidt flade.
HUSK dejen "smelter" så lav godt med mellemrum mellem, alt efter ønsket str.
Bages i alt fra 7-12 min alt efter str! eller til de er gyldne, men IKKE for brune.
Husk at de er bløde når de køler af, så lad dem stå på pladen under afkøling, eller tag en palet og læg dem på rist eller lign!

Forslag:
Brug evt. både hvid og mørk chokolade 50/50 (se billede)
Brug flere slags nødder, godt ved evt. allergi for bestemt slags.


Herhjemme plejer vi at gange opskriften med 5! Det giver omkring 100 cookies, og opbevares lukket, evt. i pose eller dåse, efter afkøling!
Perfekte som "gaver" og til jobbet/skolen!

Enjoy! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar