søndag den 9. september 2012

Romkugler

Eftersom jeg har bagt så meget de seneste dage, så har jeg haft en masse kagespild til overs!
Derfor synes jeg da at det lige skulle udnyttes, og der skulle laves Romkugler!

Romkugler:

300 gr kage (rester, morgenbrød, wienerbrød mm)
75 gr marcipan
5 spsk marmelade
3 spsk rom essens
3 spsk kakaopulver
1 1/2 dl havregryn
150 gr sukker/flormelis

kokosmel eller krymmel til rulning!

Kom det hele i en foodprocessor og kør det, til ensartet konsistens!

OBS: Dette er en vejledende opskrift, og kan smages til med ægte rom, mere sukker, marcipan eller marmelade, til ønsket smag, og konsistens!


Billeder:

Jeg gangede ca med 4, og måtte tage det i køkkenmaskinen, da foodprocessoren begyndte at lugte underligt!  :/

Både med kokos og krymmel! MUMS!


1 kommentar:

  1. Den opskrift må jeg da prøve en dag.

    Jeg laver det normalt blot af kagerester, jordbærmarmelade, romessens og Kakao.

    Det er dejligt at kunne udnytte kageresterne :o)

    Jeg melder mig da lige som fast læser her på din side, Jeg kan se at vi har samme interesse for at pynte kager. :o)

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog. :o)

    ps. et godt råd er at du fjerner din kommentar-moderator. Der er mange der vælger ikke at lave kommentarer på blogs, fordi de skal taste koder, og det er ret besværligt. Se evt dette indlæg hos Binemor og hvordan du fjerner den. http://binemor.blogspot.dk/2012/09/jkadrghlsdu.html

    SvarSlet